Deze week in de Friezenkerk

Dinsdag 12 maart
Kerk is geopend van 10:00 tot 18:00
Van 15.00 uur tot 18.00 uur is pater Tiemen Brouwer aanwezig voor gesprek, gebed en uitleg.
Woensdag 13 maart
Kerk is geopend van 10:00 tot 13:00
Donderdag 14 maart
Kerk is geopend van 10:00 tot 13:00
Vrijdag 15 Maart Kerk is geopend van 10:00 tot 13:00
Zaterdag 16 Maart Kerk is geopend van 10:00 tot 13:00
Zondag 17 Maart

10.30 Hoogmis met celebrant Antoine Bodar

De kerk is geopend van 10.00 tot 12.00 uur.

Maandag 18 Maart Kerk is gesloten
Dinsdag 19 Maart Kerk is geopend van 10:00 tot 18:00

Een overzicht van de vieringen tot en met Pinksteren 2024 vindt u hier.

Programma paus Franciscus

Voor de agenda van de paus verwijzen we u naar: https://w2.vatican.va (in verschillende talen op te roepen): klik ‘calendario’ (kalender) en ‘mese’ (maand).

Dienstverlening pelgrims en toeristen

• Op zondag is de kerk vanaf 10.00 geopend. Om 10.30 is de viering van de Eucharistie.
  • Op dinsdagmiddag tussen 15.00 en 18.00 uur (vanaf Aswoensdag tot 1 januari) en op woensdagochtend van 10.00 tot 13.00 uur is een vrijwilliger in de kerk aanwezig. Hier wordt af en toe van afgeweken dus het is raadzaam om de agenda te raadplegen.
  • Pelgrims die te voet of per fiets naar Rome komen, kunnen desgewenst een oorkonde en/of pelgrimszegen krijgen.
  • Diaken Kees van Duin, bereikbaar via secretariaat@friezenkerk.nl, kan informatie geven over het verkrijgen van toegangskaarten voor de audiënties en bijzondere vieringen in de Sint Pieter.

Lees ook onze tips en aanwijzingen voor bezoekers

Vieringen in de Friezenkerk

Elke zondag om 10.30 uur vinden vieringen in de Friezenkerk plaats. Deze zijn in het Nederlands. Ook gedurende de week kunnen er vieringen plaatsvinden. Check de actuele weekagenda voor tijden.

Van de zondagsvieringen worden opnamen gemaakt in beeld en geluid die worden verwerkt in een ‘verslag’ van de viering. Die vindt u hier. Ook vindt u hier liturgie, lezingen en Evangelie en doorgaans de preek van de betreffende viering. Als u er bezwaar tegen heeft dat uw foto op de website verschijnt, dan kunt u dat voor of na de viering kenbaar maken.

Vrijwilligers

De rector – zelf vrijwilliger – wordt bijgestaan door tal van andere vrijwilligers. Te vermelden is de Oekumene-werkgroep die wordt geleid door Tiemen Brouwer O.P.

Zonder vrijwilligers kan de Friezenkerk niet functioneren. En er is altijd nood aan vrijwilligers. Laat niemand schromen zich aan te melden bij het secretariaat van de kerk om ook vrijwilliger te worden.

Nieuwe vrijwilligers zijn van harte welkom!

U kunt zich aanmelden via

secretariaat@friezenkerk.nl