Willibrordcentrum

Dienstverlening pelgrims en toeristen

In het Willibrordcentrum zijn de activiteiten van pelgrimskerk en parochiekerk verenigd.

Dienstverlening pelgrims en toeristen

• Rector en diaken zijn altijd bereid voor groepen in de kerk een Eucharistie en/of een andersoortige dienst te verzorgen.
  • Op zondag verzorgt een vrijwilliger om 10.00 uur (vóór de Eucharistieviering van 10.30) een historische inleiding over de kerk.
  • Op woensdagmorgen (tussen 10 en 13 uur) verzorgen de gastdames en gastheren rondleidingen en ontvangen de bezoekers in de Titus Brandsmazaal voor ontmoeting met koffie of thee.
  • Op dinsdag- en vrijdagmiddag tussen 15.00-18.00 uur (vanaf Aswoensdag tot 1 januari) en zaterdagmorgen tussen 10-13 uur (gedurende het hele jaar) verzorgt een gastdame of gastheer de openstelling van de kerk, waarbij de openstelling van de Heilige Trap is inbegrepen.
  • Wandelaars en fietsers naar Rome ontvangen een oorkonde en/of pelgrimszegen.
  • In de kerk bevindt zich een winkeltje met ansichten, informatiemateriaal, boeken over de kerk, brochures over de Zalige Titus Brandsma, etc.
  • Diaken Kees van Duin kan informatie geven over het verkrijgen van toegangskaarten voor de audiënties en bijzondere vieringen in de St. Pieter, enz.

De vieringen en andere activiteiten worden mogelijk gemaakt door de stichting Willibrordcentrum.

Maandag 4 december: Op deze dag blijft de kerk gesloten.

Dinsdag 5 december:
Om 10.00 uur is er de dagmis, daarna is er een rondleiding voor belangstellenden.

Woensdag 6 december:
Om 10.00 uur is er de dagmis, daarna blijft de kerk open tot 13.00 uur.
Na de audiëntie van paus Franciscus is er koffie.

Donderdag 7 december: Op deze dag blijft de kerk gesloten.

Vrijdag 8 december:

Zaterdag 9 december:
Om 10.00 uur is er de dagmis, daarna blijft de kerk  voor gebed en bezichtiging open tot 13.00 uur.

Zondag 10 december: Tweede zondag van de Advent.
Om 10.00 uur is er een inleiding over de kerk voor onze bezoekers.
Om 10.30 uur vieren we de H. Eucharistie.
Alexander Evers bespeelt het orgel en Pierre-Paul leidt de zang.
Aan het einde van de H. Mis wacht Henrica van Velzen u in de Titus Brandsma-zaal op met koffie. Om 12.00 uur kunt u de Engel des Heren meebidden met Paus Franciscus die ook zijn zegen zal geven.  Rond 12.30 uur sluiten we de kerk.

Vieringen

De vieringen in de Friezenkerk zijn in het Nederlands. Elke zondag om 10.30. Ook in de week vinden vieringen plaats.

Er zijn verschillende vieringen. Maak uw keuze: