In iedere parochie is het een bijzonder eervol gebeuren wanneer een jonge man tot priester wordt gewijd en daarna bij hen zijn ‘Eerste H. Mis’ celebreert. Wij gaan zoiets meemaken in de Friezenkerk. Remco Hoogma, een Fries, studeerde enkele jaren in Rome en was vaker thuis in de Friezenkerk. In de meimaand is hij door Monseigneur van den Hout, de bisschop van Groningen-Leeuwarden, tot priester gewijd. Hij heeft in Bolswardard als Neomist (nieuw gewijde priester) zijn ‘Eerste H. Mis’ gecelebreerd en zal nu op 20 oktober in de Friezenkerk zijn ‘Eerste H. Mis’ celebreren. Het is voor ons de gewone zondagsviering om 10.30 uur, en om 10.00 uur is er gewoon de historische uitleg. Remco, je bent heel welkom en graag vieren we met jou mee dat je nu leeft, werkt en viert als een priester. We zien er naar uit en zijn nieuwsgierig hoe jij er uitdrukking aan geeft.