Gisteren was ik op weg naar de Friezenkerk. In een van mijn broekzakken had ik 179 euro van de kerk zitten. Bedoeld om in de brandkast te doen. Inkomsten die we zo hard nodig hebben. Dagelijks benaderen me enkele bedelaars. Ik zeg altijd vriendelijk dat ik niet aan individuen geef, maar wel aan de Paus voor alle armen.

Gisteren had ik te doen met een meer dan agressieve vrouw. Ze liep vijf minuten met mij op en trok aan mijn kleren. Op het laatst wilde zij mij slaan en ik eerlijk gezegd haar. Maar op tijd dacht ik: ‘Ik ga toch geen vrouw slaan.’ Ze was weg en vrijwel meteen merkte ik dat het geld van de kerk weg was. Voor haar heb ik niet meteen gebeden. Zij was een vrouw met als vak zakkenrollen. Aandacht verleggen en ondertussen je slag slaan.

Bij het wakker worden deze morgen dacht ik dit ga ik doen: ik schrijf een stukje voor onze site en wie weet is het voor lezers een aanleiding ons extra te steunen. We hebben het nodig.

Maak een kleine gave over op onze kerk banknummer: :

Bic BPCVIT2S
IBAN IT37G0521603225000000000993 (9 nullen achter elkaar!)
t.n.v. Stichting Willibrordcentrum
Bank: Credito Valtellinese Artigiano

Nu besef ik dat ik ook een bedelaar ben, maar voor de goede zaak.

Met dank en als u naar Rome gaat, wees gewaarschuwd !!

Bisschop Hurkmans