Foto: Alja van Klinken met vier boeken over de Friezenkerk, die zij gedurende de jaren heeft aangeschaft of gekregen, de eerste: “De kerk van de Friezen bij het graf van Petrus”, van
Dr. M.P.M. Muskens in 1989, als dank voor haar bijdrage aan de Nederlandse Vereniging te Rome.

“Een plek waar ik altijd het gevoel heb weer even thuis te komen.”

Alja van Klinken draagt de Friezenkerk een warm hart toe. Dertig jaar geleden verhuisde ze naar Rome en trouwde met Giampiero Mele, een geboren en getogen Romein die ze 8 jaar daarvoor ontmoet had tijdens een stage in Rome. “De impact van de verhuizing destijds was groot”, zo vertelt Alja. “Het was dan altijd heel fijn om bij de Friezenkerk contact te hebben met andere Nederlanders. Om weer even Nederlands te kunnen spreken in een open en prettige sfeer.”

Ze heeft altijd actief mee kunnen doen aan bijeenkomsten als bijbelgroepen en culturele avonden. Alja: “Er heerst een positieve sfeer van saamhorigheid waar mensen elkaar respecteren, een plek waar ik altijd het gevoel heb weer even thuis te komen: een plek die we samen in stand moeten houden.”

Word ook Vriend van de Friezenkerk